Някои съвети които биха удължили живота на турбокомпресора

Турбокомпресорите са проектирани така че да покриват ресурса на живот на двигателя

Турбокомпресорите са проектирани така че да покриват ресурса на живот на двигателя. За предотвратяване на преждевременното му износване е необходимо да се спазват предписанията на завода проиводител за поддръжката на двигателя, а имменно, редовна смяна на масла и филтри.

Какво води до повреди на турбокомпресора?

Най-често повредите на турбокомпресора се дължат на няколко основни причини. 
Недостатъчното смазване води до преждевременно износване на лагерите, което от своя страна причинява задиране на перките в корпуса на турбината или компресора.
Замърсеното масло причинява запушване на маслената магистрала, което води до  недостатъчно подаване на масло и респективно до недостатъчно смазване. 
Наличие на чуждо тяло попаднало в турбината или компресора води до повреда на перките.

Какво е нужно за правилната поддръжка и обслужване на турбокомпресора?

Турбокомпресорът е възел с прецизно изработени и балансирани компоненти, които компоненти достигат скорост до 300 000 об / мин. Отделните им детайли са изработени в рамките на минимални отклонения. Поради това поддръжката и подмяната на части трябва да се извършват от квалифициран персонал.  Използването на специално оборудване, както например за балансиране или настройки и тестове е задължително.
Турбокомпресорът е проектиран за определен двигател в завода производител. Поради тази причина не трябва да се правят корекции или модификации по тях. 
Да се използва само двигателно масло, препоръчано от завода производител. Всяка промяна на вискозитета на маслото може да причини неправилно смазване и да доведе до повреда на турбокомпресора.

Някои съвети към собствениците на автомобили.

Ако чуете необичаен шум от турбокомпресора, забележите теч на масло или усетите вибрации, спрете двигателя и потърсете консултация с автомеханик.
След стартиране на двигателя са необходими около 30 секунди  докато маслото изпълни маслената магистрала и е на лице добро смазване на турбокомпресора след което може спокойно да увеличите оборотите на двигателя.
Ако двигателят работи при високи скорости, не го изключвайте веднага тъй като турбокомпресорът ще продължи да работи без достатъчно смазване. Затова преди да угасите двигателя оставете го да поработи на празен ход за около 20 секунди.


Източник: (MAHLE turbo tips)

OK

Ползвайки този сайт, вие си съгласявате с
Условията за ползване и Политиката на поверителност.